Közeleg a harmadik rész, mi pedig nyakunkba vettük a Samorost világát!
A legfrissebb hírek szerint március 24-én jön majd ki a Samorost 3, bár a megjelenés dátumát már többször eltolták, valószínűleg ez a végleges dátum . A játéksorozat néhány ezer fős internetes rajongói tábora már türelmetlenül várja a megjelenést, miközben a fejlesztők folyamatosan újabb képeket és videókat osztanak meg a készülő játékról, ezzel fokozva a várakozást.
A rajongókon kívül viszont kevesen ismerik az Amanita Design eddig megjelent játékait. A cseh független fejlesztőcsapat eddig legtöbb elismerést nyert játéka a Machinarium volt, 2009-ben. Ez volt a stúdió első hosszabb játékidejű játéka, az ezt megelőző Samorost 1 és Samorost 2-től eltérően. A Machináriumban a játékos egy Josef nevű robotot irányít – akit eredeti módon Josef Čapek után neveztek el, ő volt az, aki megalkotta a robot szót, amit később testvére, Karel Čapek használt fel és terjesztett el R.U.R. (1920) című művével.
Josefnek különböző logikai feladványokat kell megoldania, és tárgyakat gyűjtenie a játék során, hogy megmentse elrabolt barátnőjét, Bertát, és megállítsa a gonosz Black Cap Brotherhood tagjait, akik a robotok városát fenyegetik.
A Samorost 1 (2003) – egyébként ingyenesen játszható az Amanita Design honlapján – főszereplője az aszteroidán lakó űrmanó, aki a történet elején pizsamában kénytelen kiugrani az ágyból és bepattanni konzervdoboz-űrhajójába, hogy megmentse otthonát a végzetes összeütközéstől egy másik aszteroidával.
A játék részben animált, részben kézzel rajzolt, az egyes pályák kivitelezése művészi igényű, és mindezt a grafikai élményt egészítik ki a logikai feladványok, és rejtvények.
A Samorost 2-ben (2005) újra találkozhatunk az űrmanóval, akinek szeretett kiskutyáját gonosz űrlények rabolják el. Különféle kalandokon keresztül, kicselezve furcsa lényeket, és újabb és újabb rejtvényeket megoldva a főgonosz űrlény szobájába jut, ahol szegény kutyát egy mókuskerékbe zárva találja. A játék célja, hogy a kutyát kiszabadítsuk, épségben elhagyjuk az űrlények visszataszító bolygóját és térjünk boldogan haza.
A Samorost 2 a Seoul Net Festivalon 2006-ban elnyerte Best Web Browser Game díjat, 2007-ben pedig Webby-díjat nyert játék kategóriában és az Independent Games Festival díját.
Az Amanita Design a Machinariummal elért (2009) sikerek után vált egyre ismertebbé. 2012-ben újabb minijátékot hoztak ki, ez volt a Botanicula, melyben öt fa-lény próbálja megmenteni a parazitáktól az otthonukat jelentő fát. A történet kezdetén a fáról lehulló utolsó termés, amit még nem faltak fel a pókszerű paraziták, Mr. Lantern fejére esik, akinek látomása lesz: meg kell mentenie a magot és elültetnie a földbe. Küldetésében négy barátja, Mrs. Mushroom, Mr.Poppyhead, Mr.Twig és Mr. Feather segíti.
A fejlesztő csapat lassan 5 éve dolgozik a Samorost 3 projektjén. Ez lesz az első játék a Samorost sorozatban, amit kiadnak full HD minőségben, és a játékideje is hosszabb lesz, mint előző két résznek. Ezúttal a pizsamás űrmanó birtokába jut egy mágikus furulya, melynek segítségével képes lesz egy új űrhajót építeni. Most sokkal messzebb is kalandozik az űrbe, mint eddig valaha: 5 kisbolygón és 4 holdon is megfordul, ismét rejtélyekbe és furcsa lényekbe botlik, míg végül fény nem derül rá, honnan származik a titokzatos furulya.
A legújabb trailer alapján a rajongók ezúttal sem fognak csalódni az Amanita Designban:
Már követed a Roboraptort, de mégis lemaradsz a legfrissebb kritikákról, hírekről? A Roboraptor hírlevél segít ebben! Hetente a postafiókodba küldi cikkeinket, hogy Te döntsd el, mit akarsz olvasni, ne a gépek.