Game

Quern – Logikai játékok és valós dilemmák

Tavaly négy huszonéves magyar srác fogta magát, és az egyikük média-design diplomamunkája alapján nekiláttak egy ambiciózus adventure puzzle játék készítésének. Nemrég elindított crowdfunding kampányuk napok alatt bejárta az internetet, ezért nagyon úgy néz ki, hogy a Quern – Undying Thoughts a műfaji hagyományok követése mellett narratívájában új utat is nyithat.

Mindössze két hete bukkanhatunk a Kickstarteren a legújabb, magyar fejlesztésű, egyszemélyes kaland-rejtvény játékra, de már 8700 angol font fölött (majdnem 4 millió forint) jár a támogatások összege. Először a 9gagen kezdett terjedni a Quern alább látható nagyon igényes trailerének híre, ami odáig vezetett, hogy a Steam közösségétől is zöld utat kapott csupán négy nap alatt. (Steam = egy program és egyben egy internetes közösség, amin ha van accountod, pénzért letölthetsz alkalmazásokat és játékokat, illetve kommunikálhatsz hasonszőrűekkel.) Az elsődleges célként kitűzött 20 000 font valószínűleg össze fog jönni a fiatal tervezőknek, akiknek ez lesz az első számítógépes játéka.

Quern ősi, elhagyatott szigetére érkezik a játék főszereplője, maga sem tudja, hogyan. Titkok és előidejű cselekmények szövevényét kell felfejtenie a terület felfedezéséhez és a több ezer éves rejtélyek megoldásához. Ebben két, egymásnak ellentmondó karakter vezeti és manipulálja hősünket, egy utasításokat író racionális tudós, és egy transzcendens látomásokkal inkább kérdéseket felvető ősi szellem. Többek között fény derül majd várhatóan a sziget korábbi látogatóinak történetére, és a párhuzamos világok közötti átjárás mikéntjére is.

gyemantszar

A többféle lehetséges történet-kimenetel, az „oldalak” közötti választáson felül a Quern az adventure puzzle műfajában megszokott lineáris feladatmegoldásoktól is eltér: játékosként nem kell leragadni egy-egy rejtvénynél, a szigetet bejárva vissza-visszatérhetünk a kudarcba fulladt megmérettetésekhez, és olykor szükséges lehet revideálni korábbi megoldásainkat is. A logika és a misztikum közötti választás lehetősége, és a valószínűleg részben körkörös, a történelem ismétlődésére és a saját döntéseink felülvizsgálatára építő narratíva azt az érzést kelti bennem, hogy amellett, hogy szórakoztat, és szellemi kihívások elé állít, a Quern által önmagunkról, a valós életbeli gondolkodásunkról is tanulhatunk valamit.

A 90-es évek eleje óta népszerű, már klasszikusnak számító Myst-sorozat elemein kívül Jules Verne regényeinek hangulata is nagy hatással volt a játék fejlesztőire, akik egy alaposan megírt történettel rendelkező összetett világot alkottak meg, amiben szereplő és játékos (jellem)fejlődése párhuzamosan történik meg.

tarcsa

Jelenleg kommentelők és támogatók százai várják a Quern 2016 márciusára tervezett megjelenését. Hozzájuk csatlakozva ezúton is sok sikert kívánunk a 30 nap múlva záródó Kickstarter kampányukhoz, remélve, hogy mihamarabb mi is kipróbálhatjuk ezt a fantáziadús, intelligens játékot.

doboz

A Zadbox Entertainment szupercsapata a következő: Poszmik M. Dániel, a játék megálmodója, tervezője és egyedüli vizuális kivitelezője, Gulyás Gergely programozó és webfejlesztő, Kerepesi Marcell zeneszerző és üzleti vezető, illetve Szakács Ábel, a sound design és a PR felelőse. A 12-14 órás játékidejű, Unity 5 játékmotoron futó Quern elérhető lesz Windowson, Macen és Linuxon, de a terv szerint konzolokra és OculusRiftre is továbbfejlesztik majd.

Már követed a Roboraptort, de mégis lemaradsz a legfrissebb kritikákról, hírekről? A Roboraptor hírlevél segít ebben! Hetente a postafiókodba küldi cikkeinket, hogy Te döntsd el, mit akarsz olvasni, ne a gépek.