Mike White zseniális sorozatának második évada a gyönyörű szicíliai Fehér Lótusz hotelben játszódik. Fiatal házasok, egy család férfitagjai és az előző évadban megismert Tanya és újdonsült férje érkeznek a luxusszállásba. A hűtlenség és hazugságok a gazdagok életét is felforgatják, és az évad végére bizony hullanak a fejek. Az író a nézőknek is tartogat néhány durranást – pontosabban töltényt. Spoilermentes kritika.
Az évad első pár perce ismét erősen indít: a szépséges Daphne (Meghann Fahy) a nyaralás utolsó napján úszik még egyet a tengerben, ám egyszer csak egy hullát sodor felé a víz. Később kiderül, hogy nemcsak egy Fehér Lótusz vendég halt meg, de több is! A döbbenetes indítás után a rendező visszavisz minket egy héttel korábbra, amikor is az új vendégek érkeznek a taorminai Fehér Lótusz hotelbe.
Mike White a második évadot a szerelem és szenvedély témája köré építette fel, ami remekül passzol a romantikus olasz környezethez. Féltékenység, szerelem, szex, hűtlenség – valamennyi témát érinti a forgatókönyv. Szerencsére a sztori nem szeretné megmondani a tutit a nézőinek, döntse el mindenki maga, mi a jó párkapcsolat titka (ha van egyáltalán ilyen). Az biztos, hogy a sorozat készítője az emberi lélek legmélyére ás le, és nem fél tabutémákat feszegetni. A párbeszédek most is remekül meg vannak írva, egyszerre humorosak vagy már kínosan hosszúra nyújtottak.
A humor és a dráma közt jól egyensúlyoz a sorozat, de az első évadhoz képest a hangulat sötétebb.
A helyszínválasztás pazar, a kastélyok, a hotel és a tengerpart szemet gyönyörködtetőek. A zene és intro pedig még jobb hangulatot és egyediséget kölcsönöz a sorozatnak.
Az első hat rész nagyszerűen vázolta fel a konfliktusokat, de a lezárás kicsit elsietettre sikerült. Legalább két rész kellett volna, hogy kapkodás nélkül lezárjanak minden történetszálat. Nézzük most meg a karakterek szintjén is, hogyan alakult a karakterek szintjén a cselekmény!
Tanya McQuoid, a pillangókisasszony
Az első évadban megismert dilis, magányos hősünk immár boldog házasságban él a Hawaii-n megismert Greggel. A gondtalan napok azonban hamar elrepülnek, és Tanya gyanakodni kezd, hogy Greg (Jon Gries) megcsalja. Miután férje hirtelen egy munkahelyi ügy miatt magára hagyja, Tanya asszisztensével, Portiával (Haley Lu Richardson) egy különc társaság középpontjában találja magát.
Tanya remek érzékkel választotta asszisztensét, ugyanis mindkét nő rettentő naiv és bizonytalan.
Ha mások életéről van szó, Tanyának meglepően jó meglátásai vannak, de a saját döntései tekintetében teljesen elveszett. A kedves, de kissé szerencsétlen Portia magánéleti kalandozásait és csalódásait pedig egyszerre volt fájdalmas és mulatságos nézni. Jennifer Coolidge egyszerre idegesítő és szerethető Tanyaként. Az évad egyik legerősebb alakítása volt az övé, az utolsó rész félelmetes és döbbenetes jelenetsorában bebizonyítja, hogy nem csak felszínes és egysíkú karaktereket tud alakítani.
Házastársi játszmák
A két, együtt nyaraló házaspár története adta a legtöbb feszültséget a Fehér Lótusz 2. évadában, és ez volt a legérdekesebb is mind közül. A házaspárok közt a párkapcsolati játszmák szinte teljes palettáját felvonultatja Mike White, és nem igazán kapunk feloldást. Ethan (Will Sharpe) és Harper (Aubrey Plaza) bár őszinték egymással, a köztük lévő vonzalom teljes hiánya mindkettőjüket megviseli. Cameron (Theo James) és Daphne pedig – bár köztük ott vibrál a vonzalom – minden köztük lévő konfliktust a szőnyeg alá söpörnek. Daphne látszólag ártatlan és mindig életvidám álarca mögé ritkán enged bepillantást a sorozat, de ha igen, akkor mi is legalább annyira megdöbbenünk azon, akit látunk, mint Harper. Meghann Fahy és Aubrey Plaza a két fiatal nő szerepében erős és érzelmes alakítást hoznak. Egyedül Cameron karakterét nem dolgozta ki igazán az író, ő szimplán egy gazember. Theo James viszont nagyon jól alakítja, nézőként legszívesebben mi is behúznának neki egyet.
A fiatal párok történetszála kapcsán nem tudom eldönteni, hogy Mike White elsiette-e a lezárást vagy szimplán így akarta befejezni? Nem kap feloldást a négy fiatal története, de ez a karakterek miatt is lehet.
Mindannyian rossz eszközöket választottak szerelmi vagy szexuális gondjaik megoldására, és a szőnyeg alá söprés, vagy a bosszú nem engedi őket továbblépni vagy fejlődni.
A Di Grasso család
Amilyen érdekesen indult a Di Grasso família három férfigenerációjának története, annyira lapos lett az évad végére. A fiatal és jóképű Albie (Adam DiMarco), apja, Dom (Michael Imperioli) és nagyapja (F.Murray Abraham) azért érkeznek Szicíliába, hogy családi gyökereiket felderítsék és jobban megismerjék őseik hazáját. Hamar kiderül, hogy kényszerűen lett fiúbuli a nyaralás: Dom megcsalta a feleségét, aki lányával együtt már hallani sem akar róla. Albie elítéli a nőcsábász apját és nagyapját, és mindent megtesz annak érdekében, hogy ne hasonlítson rájuk. Az ő történetükön keresztül láthatunk egy generációkat érintő traumát a Fehér Lótuszban. Ugyanakkor Albie esetében is kiderül, hogy a mindig kedves és lovagias természete is bajba sodorhatja, ha nőkről van szó. Sajnáltam, hogy néhány remekre és feszültre sikerült párbeszéden kívül nem kaptak több játékidőt.
Az olasz csajok mindent visznek
Ismét bepillantást nyerhetünk a személyzet és a helyiek életébe is. Lucia (Simona Tabasco), a szépséges prostituált és barátnője, az énekesi babérokra törő Mia (Beatrice Grannò) üdítő jelenségek voltak a gazdag amerikaiak közt. Lucia karaktere kapcsán Mike White a nézőket – és a férfi szereplőket is – átveri, egy pillanatig szeretnénk azt hinni, jó útra térhet. Zseniális és majdnem hihető volt ez a fordulat a forgatókönyvtől, pofátlanul megszivattak vele minket is. Mia eleinte tiltakozik barátnője életmódja és trükkjei ellen, ám néhány rész elteltével ügyesebben manipulálja az embereket, mint Lucia. Az ő történetszáluk remek humorforrás volt, és tulajdonképpen ők voltak az egyhetes nyaralás legnagyobb nyertesei.
Verdikt
A Fehér Lótusz 2. évadával Mike White ismét nagyot alkotott. Aktuális és örök érvényű kérdéseket feszeget a sorozat, remek humorral, meglepő fordulatokkal és kiváló színészi alakításokkal megspékelve. A harmadik évadról annyit tudunk egyelőre, hogy a halál és spiritualitás témája köré akarja építeni az író, ehhez pedig ázsiai helyszínt tervez. Így egy újabb kontinenssel és izgalmas témával bővülne a sorozat világa. White-ot ismerve a színvonal hasonlóan magas maradna, de egy interjúban elmondta, hogy nem akarja már túl sokáig folytatni a sorozatot. Mi mindenesetre izgatottan várjuk, hogy az HBO zöld lámpát ad-e a következő évadnak.
Már követed a Roboraptort, de mégis lemaradsz a legfrissebb kritikákról, hírekről? A Roboraptor hírlevél segít ebben! Hetente a postafiókodba küldi cikkeinket, hogy Te döntsd el, mit akarsz olvasni, ne a gépek.