Game

VR szabadulószobaként éled újra a Prince of Persia

A Démonblokk korábbi két Ubisoft VR szabadulószobája – A szabadulás a piramisból és A Medúza kapuján túl – mellé megérkezett a Prince of Persia franchise-hoz tartozó játék, Az idő tőre (The Dagger of Time). A Roboraptor szerkesztősége saját virtuális bőrén tapasztalta meg, hogy sokszor az Idő tőre sem elég egy-egy feladvány megoldásához.

A  VR játék a Two Thrones utáni eseményekhez illeszthető a Prince of Persia játékok idővonalán. Kaileena, az Idő Császárnője fontos küldetést bíz a játékosokra: meg kell állítani a Nagyvezírt, aki helyre akarja állítani az Idő Homokját tartalmazó homokórát, hogy így létrehozza homokszörnyekből álló pusztító seregét. A játék során 2-4 fős csapatokban teljesíthetjük a Császárnő küldetését a Prince of Persia: Warrior Withinben látott Fortress of Time-ot bejárva.

A VR játék fejlesztőinek egyik elsődleges célja az volt, hogy a játékosok első kézből tapasztalják meg a visszatérő Prince of Persia játékelem, az Idő tőrének működését (először a The Sands of Time-ban jelent meg), ami nagyszerűen teljesül is. A küldetés kulcseszközét, a tőrt Kaileena már a játék legelején kiosztja. A különleges tárgy minden jól ismert képességét kipróbálhatjuk a virtuális térben: az idő visszaforgatható, megállítható és lassítható, miközben a használót és a csapattársakat védi az Idő homokjának hatásaitól.

Természetesen pusztán a tőr nem elég, a The Dagger of Time feladványai nagyon sokat építenek a csapatmunkára és a logikára.

Homokszörnyekre és egyéb démoni ellenfelekre nem kell számítani a játék során, így a tőr harci képességeit nem tudjuk átélni. Érdekes adaléka volna a szabadulószobának, de alapvetően az összecsapások nem hiányoznak a játékból, hisz a klasszikus szabadulószobás játékélmény a csapatmunkán, közös gondolkodáson és problémamegoldáson alapszik, amit bőven különlegessé tesz a történet varázslatos világa. Szóval akad így is elég élvezeti faktor a világmentésben.

Jó, tudom, hogy a jövő a kezeimben van.

The Dagger of Time a többi VR játékhoz hasonló felállásból indul. A Démonblokk koordinátorai elmagyarázzák, mi vár ránk a játék során, és arról is biztosítanak, hogy maga a játék alatt is megpróbálnak a helyes megoldás felé terelni, ha nagyon elakadunk. Mellettük a küldetést kiosztó Idő Császárnő is próbál ellátni egymondatos tanácsokkal, ám ködösen, ahogy az egy természetfeletti mentorhoz illik. A VR-szemüveg, fülhallgató és a két joystick felkerülése után pedig máris a virtuális térbe kerülünk, ahol először karaktert választhatunk, majd egy külön szobában felszerelhetjük minden hasznos eszközzel a skint, vagy trendi színbe öltöztethetjük, az ókori perzsa divat szerint. A szobában való teleportálást – ugyanis csak így közlekedhetünk a virtuális térben, sétálgatni, ha nem muszáj, ne próbáljunk -, tárgyak felmarkolását és a buzogány forgatást érdemes itt gyakorolni, mert élesben ezekre a mozdulatsorokra fogunk leginkább támaszkodni.

Mondjátok meg a családomnak, hogy bátran haltam meg.

Az Idő Homokjához vezető út hosszú és ügyességi próbatételekkel van kikövezve.

A The Dagger of Time próbatételeit két csoportba tudjuk osztani: vannak a logikára épülő feladványok és a mászásra alapozott ügyességi próbatételek. Számos esetben a kettő még találkozik is. Az első csoport feladatai azok, ahol bizony a csapat minden tagjára szükség van. A legelső feladványok könnyebbek, és – logikusan – idővel nehezednek a feladatok, de az egésznek a mechanizmusát itt lehet legjobban elsajátítani, hogy a tudás bőven hasznosítható legyen később. Az ügyességi feladatokban is hasonló tanulási metódus szerint válhatunk mesterré: egy létra megmászása tökéletes alap lesz a semmi felett lebegő tereptárgyakon való egyensúlyozásban. Így bár hosszú a játék (nehézsége miatt legalább 65-70 perc kell a végigjátszáshoz), a folyamatos akadályok és megoldandó problémák elfeledtetik ezt, szinte pörögnek a játékpercek.

És a világ újra megmenekült, hála a Roboraptornak!

A The Dagger of Time-t leginkább azoknak ajánljuk, akiknek már volt dolguk VR játékokkal. Az általunk korábban kipróbált A szabadulás a piramisból-hoz képest sokkal nehezebb (a koordinátorok szerint a Prince of Persia jelenleg a legnehezebb Ubisoft VR-szabadulószobájuk), így számos kihívást és felfedezni valót adhat azoknak, akik legalább egyszer beteleportáltak a mátrixba.

De a kezdőket se riassza el a dolog, ugyanis néhány parásabb rész begyakorlása után könnyen elsajátítható a játék logikája, és onnan már csak egy ugrás megtapasztalni a VR nyújtotta élményt.

Prince of Persia: The Dagger of Time-t a Démonblokkban próbálhatjátok ki!

Már követed a Roboraptort, de mégis lemaradsz a legfrissebb kritikákról, hírekről? A Roboraptor hírlevél segít ebben! Hetente a postafiókodba küldi cikkeinket, hogy Te döntsd el, mit akarsz olvasni, ne a gépek.

Főszerkesztő
2009 óta foglalkozok blogolással és cikkírással. Jelenleg a Roboraptoron vagyok megtalálható főszerkesztőként. Bármilyen kérdésed van, a roboraptorblog[kukac]gmail[pont]com elérhetsz.