HIRDETÉS

HIRDETÉS

Magazin

Bugatti és LEGO egyben: minden gyermek álma

Fiatalkorom két legkedveltebb szabadidős tevékenysége az autóskártyák cserélgetése és a legózás volt, mint nagyjából minden korombéli srácnak. A legnagyobb ámulattal néztük azt a kártyát, amin a Bugatti Veyron négyszáz kilométer per órás végsebessége díszelgett, és akkor még egyszerűen elképzelhetetlennek tűnt, hogy valaha fogok látni egy ehhez hasonló autót. Viszont most, a Lego Westend City Centerben tartott bemutatóján két vágyam is teljesült, ráadásul egyszerre. Láthattam egy életnagyságú autót legóból, ráadásul egy Bugattit.

HIRDETÉS

HIRDETÉS

A LEGO-t aligha kell bemutatni valakinek, évtizedek óta szórakoztatja és tanítja a fiatal generációkat, teszi sokszor ezt nagy cégekkel kollaborálva. A mostani bejelentésük sem volt ebben különb, ugyanis a világ egyik legegyedibb luxusautó-gyártó cégével, a Bugattival fogtak össze, hogy elkészíthessék a Bugatti Chiron életnagyságú modelljét. A több mint egymillió darabból elkészített másolat, ragasztás nélkül áll össze, és egy 16 fős csapat munkájának köszönhetően készült el, körülbelül tíz hónap munka árán. Ugyan végsebességben nem tudja hozni az eredeti kocsi közel ötszáz kilométer per óráját, már az is csodálatra méltó, hogy a másfél tonnás legómonstrum egyáltalán el tud indulni, sőt húsz kilométer per órával is képes közlekedni.

Siket Lóránt, a LEGO Magyarország kommunikációs igazgatója szerint egy olyan nagy cég számára, mint amilyen a LEGO vagy a Bugatti, nélkülözhetetlen az innováció. Csakis a folyamatos fejlődés miatt maradhat ennyi év után is slágertermék a legó, a cég számára pedig fontos, hogy a fiatal generáció tanuljon, fejlődjön is játék közben. Elmondása szerint sok gyermek életét nehezíti meg az iskolán belüli és azon kívüli programok miatti túlterheltség, ezek pedig sokszor a szórakozástól veszik el az időt, pedig ez egy gyermek számára elengedhetetlen lenne.

HIRDETÉS

Az első beszélgetés után meg is történt a nagy leleplezés, hagytak is néhány percet az érdeklődők számára, hogy megcsodálhassák az életnagyságú legómonstrumot. Az autó külsőre hihetetlenül életszerűen hat, ám a belső tér már egészen más tészta. Ugyanis a szervóval ellátott kormánykeréken és a fékpedálon kívül nem sokat találunk majd a vezetőülés környékén, amit egy átlag kocsiban igen, így gázzal és kuplunggal nem rendelkezik. Az autó egyébként sem hagyományosan, kulccsal indul, wifi-szerverről vezérelt távirányítással működik, így akár telefonról is tudják kezelni. Az autó 5,3 lóerő teljesítményre képes, 92 Nm forgatónyomatéka van. A valódiság-érzéshez pedig az is hozzáad, hogy a sebességmérő és a légterelő is teljesen működőképes.

A leleplezés után dr. Hanula Barna, motorfejlesztő beszélt arról, milyen volt a világ egyik legexkluzívabb autógyártójának, a Bugattinak dolgozni, amikor a Veyron modellt fejlesztették. Ugyan a motorok hihetetlen teljesítményéről – 1001 lóerő – ő és csapata gondoskodott, alig nyílt alkalma vezetnie az autót, épp ahogyan a mostani fejlesztések során sem. A tesztek során adódott néhány apróbb hiba, de ezeket orvosolván a munkálatok jól haladtak, ennek köszönhetően pedig elkészült egy olyan legóautó, ami kis túlzással az utakon is megállná a helyét. A teljesség igénye miatt azért azt is érdemes megjegyezni, hogy a kerekek nem készülhettek legóból, így ezek és az emblémák értelemszerűen valódi Bugatti darabok.

Az építőcsapat két tagja is képviseltette magát az eseményen, és leginkább azt emelték ki, hogy nem volt egyszerű menet az autón dolgozni. A hosszú, építéssel töltött órák ezrein túl a meghajtás volt az egyik legbonyolultabb része a műveltnek, ugyanis a motor kizárólag Lego alkatrészekből tevődik össze.

Mindezt 2304 db Power Functions motor, 4032 Lego Technic fogaskerék és 2016 Lego Technic kereszttengely teszi lehetővé.

A szállítással bőven adódik emiatt probléma, ugyanis a szállítmányozás során többször is megesett, hogy néhány darab a rázkódások miatt levált, ezeket a részeket pedig újra kellett építeni. A LEGO boltokban kapható lesz egy kicsinyített modell is – megközelítőleg 100 ezer forintért -, a magyar közönség pedig a hét végéig, szeptember 22-ig tekintheti majd meg a kiállított, életnagyságú darabot a Westend City Center alsó szintjén. Ezután az autó továbbvándorol, először Bukarestbe, majd a stockholmi Lego Worldbe kerül, az évet pedig Los Angelesben zárja. A jövőben is lehet majd számítani hasonló kollaborációkra, ugyanis egy életnagyságú Harley Davidson modell megépítését is belengették a beszélgetések során.

editor
Kiskorom óta feketeöves Star Wars-fanatikus vagyok, újabban pedig kiábrándult Marvel-rajongó. Élek-halok a háromórás eposzokért, Scorsesetől Nolanig bármi jöhet, mégis a felnőtt animációs sorozatok műfajában érzem magam a leginkább otthonosan.